Necip Fazil ve Cahit!

"Yedi Güzel Adam" 'ın belki de 1.Bölümün de en çok etkilendiğimiz konuşmalarından birtanesi de Necip Fazıl ve Cahit'in, evlilik hakkında konuşması olmuştur. Kenan Bal, canlandırdığı Necip Fazıl karakterinin o kadar hakkını verdi ki oturuşuyla, ses tonuyla gerçekten mükemmel bir iş çıkardığının hepimiz farkındayız. Cahit, üstad'ı Necip Fazıl'ı, ziyarete gider ve Kahraman Maraş'a, gitmeden önce ondan bir helallik alacaktır. Yalnız gitmeden önce ona bir akıl verir. Erdem'ın, evleneceğini, Rasım'ın de evlendiğini duyunca artık onunda evlenmesi gerektiğini söyler. Yalnız Cahit, her ne kadar istese de çevresinde kafa dengi bir kız olmadığını ve modern çağı'nın etkisine kapılıp kızların kişiliklerini beğenmediğini belirtti. Buna karşı çıkan Necip Fazıl, evlenmeden asla olmaz, evlenmelisin ve kendi muhitinden senin gibisini bulmalısın. Eski geçmişini anlatırken Cahit, resmen gözleri dolmuş dinliyordu. Van Müftüsü Kasım ersavi efendi'nin kızının da ona çok uyumlu olduğunu söylese de, onun tek kalbi lise çağaların da aşık olduğu Zehra'dı. Şimdik Kara Lise'ye, geri dönecek ve Zehra'yı, tekrar görmeye başlayacaktır. Belki de geçmişte kalan bir aşkın alevlenmesini hep beraber göreceğiz. Bu sefer ise farklı bir başlangıç yaparak Cahit, onu elde etmek ve duygularının tüm saflığını açıklamak için elinden gelen çabayı gösterecektir. Şimdik sizi "Yedi Güzel Adam Dizisi" Necip Fazıl ile Cahit'in, konuşmasıyla baş başa bırakıyoruz.


Necip Fazıl Evlilik Hakkında Konuşması




Labels: , , , ,



4 Responses to "Necip Fazil ve Cahit!"

  1. Adsız says:

    Kasım ersavi değil, Kâsım Arvasi

  2. Adsız says:

    Necip Fazıl'ın, efendisi Es-seyyid Abdülhakim Arvasi Hazretleri'ne yazdığı şiir...

    Efendim

    Benim efendim !
    Ben sana bendim !
    Bir üfledin de
    Yıkıldı bendim.
    Ben ki, denizdim,
    Dağbaşı bendim.
    Şimdi sen oldun,
    Âleme pendim.
    Benim efendim !

    Benim efendim ,
    Feza levendim !
    Ölmemek neymiş;
    Senden öğrendim.
    Kayboldum sende,
    Sende tükendim!
    Sordum aynaya:
    Hani ya kendim?
    Benim efendim !

    Benim efendim !
    Emri yüklendim!
    Dağlandım kalbden
    Ve mühürlendim.
    Askerin oldum,
    Başta tülbendim;
    Okum sadakta,
    Elde kemendim.
    Benim efendim.


    (Necib Fazıl Kısakürek/1978)

  3. Adsız says:

    Necib Fazıl Kısakürek çook önemli bir insan Türk milleti ve islam alemi için. Yönetmene Böyle bir Çalışmayaptıgı için Sozsuz Saygılarımı Sunuyorum.

  4. Adsız says:

    necip fazilin isminin anilmasi bana büyük mutluluk veriyor doğrusu böyle güzel bi işi ustlenen o güzel yürekli yönetmeni tebrik ediyorm

Yorum Yap:

7 Güzel Adam fan sitemizin içeriklerinin kopyalanması kesinlikle yasaktır. Bu sitede yayınlanan videoların hakkı bize ait değildir. Çeşitli paylaşım sitelerinden derlenip sitemize yerleştirilmiştir. Hak sahiplerinin itiraz etmesi durumunda videolar yayından kaldırılacaktır iletişim: Diziblog@hotmail.com
Blogger tarafından desteklenmektedir.
7 Güzel Adam - 7 Güzel Adam Dizisi - 7 Güzel Adam İzle - 7 Güzel Adam Son Bölüm İzle -